سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش گام به گام نحوه همگام سازی گارمین با گوگل فیت

آموزش تصویری ارتباط گارمین کانکت با گوگل فیت

آموزش گام به گام نحوه همگام سازی گارمین با گوگل فیت

گوگل فیت یکی از محبوب‌ترین فضای ذخیره‌سازی داده‌های سلامتی و ورزشی در بین دنیاست. به دلیل اینکه به صورت بومی در تلفن های اندرویدی تعبیه شده، کاربران سال‌هاست از آن استفاده می‌کنند. امروزه ساعت‌های ورزشی عملکرد فوق‌العاده‌ای در ردیابی تناسب اندام شما انجام می‌دهند، که از گارمین به عنوان یک برند کاملاً محبوب و شناخته شده در این عرصه  می‌توان یاد کرد.

اگر شما هم یک ساعت هوشمند ورزشی گارمین دارید یا در شرف تهیه آن هستید، طبیعی است که بپرسید آیا می‌توان داده‌های خود را برای استفاده تاریخی با گوگل همگام‌سازی نمایید یا خیر. گوکل فیت به برنامه‌ای در نظر گرفته می‌شود که در فواصل زمانی طولانی به عنوان پایگاه داده‌ای ورزشی اطلاعات شما را نگهداری می‌کند، در حالی که وابسته به برنامه سازنده ساعت شما ممکن است در آینده محدود و یا ارتقا پیدا کند.

بیایید نگاهی بیاندازیم برای دریافت داده‌ها از ساعت و یا دستگاه گارمین خود به گوگل فیت که چه کاری می‌توانید انجام دهید. ما در این مقاله چندین بار به نرم‌افزار گارمین کانکت اشاره خواهیم کرد زیرا این برنامه تناسب اندام معرفی شده از طرف گارمین است که معادل گوگل فیت می‌باشد. همان جایی که تمام داده‌های دستگاه های گارمین به آنجا می رود و ذخیره‌سازی می‌شود.

آیا می‌توان داده‌های گارمین کانکت را با گوگل فیت همگام‌سازی کرد؟

در جواب این سوال باید گفت بله. همگام‌سازی داده‌های Garmin Connect با Google Fit با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث امکان پذیر است. در واقع، گارمین به صورت بومی با سایر سرویس‌ها همگام‌سازی نمی‌شود، اما گارمین یک API برای اتصال با سرویس‌های دیگر ارائه می‌دهد. به همین دلیل است که برخی از برنامه‌ها قادر به جمع آوری داده‌های گارمین هستند.

گوگل گزینه‌ای در گوگل فیت ندارد که بطور مستقیم این اطلاعات را انتقال دهد و به همین دلیل است که امکان اتصال مستقیم گارمین کانکت به گوگل فیت وجود ندارد. اما نگران نباشید ما به شما راه حل آن را خواهیم گفت.

چگونه گارمین کانکت خود را با اکانت گوگل فیت همگام‎‌سازی کنیم؟

ما دو راه زیر را برای این کار به شما توصیه می‌کنیم که به شما امکان می دهد داده‌های گارمین خود را در گوکل فیت داشته باشید.

راه حل اول : استفاده از اپلیکیشن Health Sync

یک برنامه شخص ثالث مانند Health Sync راه حلی برای ایجاد پل ارتباطی بین داده‌های گارمین کانکت و گوگل فیت است. نرم‌افزار Health Sync را می‌توانید از گوگل‌پلی دانلود کنید. این نرم‌افزار تبحری در پیوند دادن برنامه‌هایی که به صورت بومی باهم در ارتباط نیستند تخصص دارد.

Health Sync رایگان نیست، اما یک دوره آزمایشی 8 روزه وجود دارد تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا ارزش خرید اکانت آن را برای شما دارد یا خیر. هزینه دلاری آن 3.26 برای استفاده نامحدود است و بنابراین نیازی به پرداخت مجدد برای استفاده ندارید.

اما اگر به دنبال یک گزینه کاملاً رایگان می‌گردید، باید مستقیماً به سراغ راه حل دوم بروید.

همچنین اگر از گوگل فیت در آیفون استفاده می کنید باید روش دوم را برگزینید زیرا Health Sync در اپ استور وجود ندارد.

مراحل استفاده از Health Sync برای دریافت داده‌های گارمین در گوگل فیت

  1. Health Sync را در گوشی همراه خود از فروشگاه Google Play دانلود کنید.
  2. Health Sync را باز کنید
  3. سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را برای مقداردهی اولیه برنامه دنبال کنید:
  • گارمین را به عنوان منبع همگام‌سازی پایه انتخاب کنید.
  • سپس گوگل فیت را به عنوان پیکربندی همگام‌سازی (جایی که میخواهید اطلاعات گارمینی شما کپی شود) انتخاب کنید.

Health Sync App

اکنون باید اتصال به هر دو برنامه گارمین کانکت و گوگل فیت را تنظیم کرده تا به آنها دسترسی Health Sync را بدهید. این کار اختیاری نیست و دادن ای دسترسی برای انتقال داده‌های ورزشی اجباریست.

  • روی Declaration of consent کلیک کنید و اکی کنید.
  • برای اطمینان از کارکرد حساب روی Check Google Account Connection کلیک نمایید.

اگر می‌خواهید داده‌های گارمین را از ساعت خود بخواهید، باید بررسی کنید که گوکل فیت مراحل را با استفاده از تلفن شما ردیابی نمی‌کند. در غیر این صورت تعداد قدم های شما دو برابر می‌شود.

Health Sync App

برای جلوگیری از این حالت اکانت گوگل فیت خود را باز کنید و مسیر زیر را دنبال کنید:

  • در Profile  > Settings  در Tracking Preferences، گزینه «Track your activities» را خاموش کنید. همانند تصویر زیر:

Google Fit app

  • به برنامه Health Sync برگردید
  • بر روی Initialize Garmin Connection کلیک کنید
  • ok را فشار دهید و طبق درخواست به حساب گارمین خود متصل شوید
  • اکنون باید پیامی با این مضمون initialization finished را مشاهده کنید.

Health Sync initialization menu

  1. به Health Sync اجازه دهید تا داده‌هایی را که می‌خواهید در Google Fit دریافت کنید همگام‌سازی کند

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، می‌توانید تعدادی پارامتر را برای همگام سازی از گارمین به گوگل فیت انتخاب کنید، مانند فعالیت ها، خواب و … که توصیه ما اینست همه آنها را انتخاب کرده تا همه داده‌ها را بدون نقص در گوگل فیت داشته باشید.

Giving permission to sync data

کار تمام است، برنامه به‌طور منظم داده‌های گارمین شما را با گوکل فیت همگام‌سازی می‌کند. می‌توانید آخرین زمان همگام‌سازی آن را نیز در پایین صفحه در قسمت «sync status: ok» بررسی کنید.

را حل دوم: استفاده از اپلیکیشن Strava

Strava یک برنامه تناسب اندام شناخته شده است که توسط اکثر ورزشکاران استفاده می‌شود. مانند یک شبکه اجتماعی برای فعالیت های ورزشی است و به راحتی می‌تواند داده‌های گارمین کانکت را همگام کند. بنابراین Strava می‌تواند به مانند پلی برای اتصال به گوگل فیت عمل کند تا داده‌ها را از دستگاه گارمین شما به گوگل فیت صادر کند.

اما یک اشکال اساسی وجود دارد. Strava فقط می‌تواند فعالیت‌ها (مانند دویدن، دوچرخه‌سواری و غیره) را با گوکل فیت به اشتراک بگذارد، و نمی‌تواند قدم‌ها، ضربان قلب روزانه، خواب یا هر داده سلامتی دیگری از این نوع را به اشتراک گذاری کند.

Strava را می‌توان به صورت بومی بدون خرید اشتراک (نسخه پولی Pro) با گوکل فیت همگام‌سازی کرد.

مراحل استفاده از Strava برای دریافت داده‌های گارمین در گوگل فیت

  1. برنامه Strava را باز کنید
  2. به تنظیمات زیر عکس نمایه خود بروید
  3. پیوند سایر خدمات (Other Services) را انتخاب کنید.
  4. کادر گوگل فیت را علامت بزنید.

Strava settings menu

  1. اعتبار خود را وارد کنید
  2. گوگل فیت اکنون به حساب Strava شما متصل است و فعالیت‌ها و کالری سوزانده شده با گوگل فیت به اشتراک گذاشته می‌شود.
نتیجه‌گیری

با Health Sync، می‌توانید مراحل، فعالیت‌ها، کالری‌های سوزانده شده، خواب، ضربان قلب، فشار خون، وزن و میزان اشباع اکسیژن را به اشتراک بگذارید.

با Strava، فقط می توانید فعالیت‌ها و کالری‌های سوزانده شده را با گوگل فیت به اشتراک بگذارید. اما اطلاعات خواب، ضربان قلب، فشار خون، وزن و اشباع اکسیژن را دریافت نخواهید کرد.